Výhody cvičenia na TRX. Poznáte ich všetky?

TRX sa stáva vyhľadávaným fitness náradím. Návštevníci wellness a fitness centier preferujú TRX pred ostatnými druhmi cvičenia. Tréning na TRX je pre nich zábavný a prináša úžasné výsledky.

Prečo?

Veľkým prínosom cvičenia s TRX je, že s jediným kusom náradia prevedieme skutočne nekonečné množstvo cvikov. Vzhľadom k tomu, že môžeme neustále upravovať zátaž nastavením polohy tela, je cvičenie bezpečné a efektívne aj pre ľudú s rôznou úrovňou telesnej kondície.

Fitness na doma
TRX je prenosné a prináša väčšiu funkčnosť než veľké a drahé stroje, ktoré stoja tisíce až desaťtisíce eur. Naše ťažisko je umiestnené priamo nad našimi bokmi pozdĺž stredovej osi tela.

Zmena polohy tela posunie naše ťažisko, ale pri bežných životných činnostiach zostáva v medziach nášho trupu. Telo využíva pri pohybe pre kontrolu ťažisko sily svalov.

S TRX môžete cvičiť kdekoľvek

Kompaktný a ľahký dizajn TRX nám umožňuje využívať ho naozaj kdekoľvek:

gym
areály pre tréningové programy
field
na ihrisku, pred zápasom
home
doma alebo
v telocvični
hotel
pri cestovaní v hotelovej izbe

Techniky závesného tréningu sú určené pre zámerné premiestňovanie nášho ťažiska, čo behom každého cvičenia aktivuje vnútorné svalstvo.

TRX pásy

Nech robíme TRX cviky ako Suspended Chest Press (závesné stlačenie hrudníka),  Row (veslování), Lunge (prudký výpad vpred), Atomic Push-up (vztlak) alebo dokonca Biceps Curl (rotace bicepsů), naše celé telo sa zapája do stabilizovania a vyrovnávania naozaj funkčným spôsobom.

8 najčastejších chýb pri cvičení na TRX

… a ako ich odstrániť. Vykonávate správne TRX cviky? Správna technika cvičenia na TRX je veľmi dôležitá pre maximálnu účinnosť tréningu.

Žádný komentář

Efektívny tréning celého tela

Závesné cvičenie rozvíja telesnú silu pomocou funkčných pohybov a dynamických polôh nielen v ľahu na chrbte na zemi ako zahrňuje väčšina tradičných cvičení na brušné svaly. Okrem toho ponúka radu intenzívnych pohybov zameraných špeciálne na brušné svaly.

Dôležité posilovanie tela je tiež spojené s cvikmi na chrbát, ramená, hrudník, boky a nohy. Preto hovoríme, že cvičenie na TRX precvičuje stále celé telo.

Integrované TRX cviky sú pohyby na viacerých rovinách.

Závesné cvičenie poskytuje neobmedzené obmeny v uhle pohybu pre naozaj všetky cviky. TRX umožňuje, aby boli pohyby naplánované v akejkoľvek rovine alebo i na všetkých rovinách naraz.

Aby boli dosiahnuté špecifické funkčné ciele, môžu byť funkčné cvičebné princípy integrované pomocou TRX do jedného programového plánu každého cvičenia:

running
vytrvalostný beh
golf
golfový úder
swimm
plávanie
jump
skok vysoký
ball
hod loptou
baseball
údery pálkou
ski
bežkovanie
socker
kop do lopty

Pri športe a každodennom cvičení sa pohybujeme stále v mnohých rovinách. Závesné cvičenie nám umožňuje cvičiť v týchto rovinách rovnako tak, ako žijeme. Nevyžaduje od nás si sadnúť a trénovať v jednej rovine izolovaný sval.

funkčný tréning

Čo to je funkčný tréning a ako mi pomôže?

Pri funkčnom tréningu pripravujeme telo na pohyby, ktoré vykonávame v bežnom živote. To však neznamená, že keď vás niekto „zavesí“ na TRX, automaticky cvičíte funkčný tréning.

Žádný komentář

TRX posunie váš tréning na vyššiu úroveň

Ak sa rozhliadneme po väčšine fitcentrách, uvidíme stroje so sedadlami, opierkami a lavičami. Sedenie pri cvičení znižuje príležitosť cvičiť svaly pre ovládanie držania tela a jeho stabilitu, ktorá sa vyžaduje pre efektívny pohyb.

Izolované vs. integrované cvičenie

Cvičenie v stoji alebo udržiavaním zapojenia celého tela posilujeme stabilizačné svalstvo tela. Zlepšené držanie a zladenie tela je priamo vedľajší produkt „priamych postojov“, ktoré robíme na TRX.

TRX pásy

Mnoho moderných cvičebných prístupov má svoj pôvod v osamotenej kulturistickej filozofii. Je dôležité pochopiť kvalitu a limity ako izolovaného, tak integrovaného cvičenia.

Izolované cviky

Izolované cvičenia sú menšie, jednorázové akcie, ktoré sú cielené na jednotlivé skupiny svalov, často v jednej rovine pohybu.

Aj napriek tomu, že môžu byť pre rozvoj svalstva efektívne, sú to väčšinou jednoduchšie pohyby s obmedzeným prínosom pre neuromuskulárny rozvoj.

jak cvičit bench press

Izolované cvičenie v jednej rovine pohybu

sklápačka

Najlepší cvik na brucho je sklapovačka? Tak určite!

Každý má obľúbený aspoň jeden cvik, ktorým trápi svoje brucho. Naozaj ale potrebujeme pálenie brušných svalov alebo „pekáč buchiet“?

Žádný komentář

Integrované cviky

Integrované cviky sú intenzívne, navzájom prepojené pohyby, často vo viacerých rovinách, ktoré sa spoliehajú na koordinované úsilie.

Tento typ cvičenia zvyšuje schopnosť nervového systému efektívne koordinovať pohyb na vyššiu úroveň a vystavať silnú motorickú formu, zvýšiť stabilitu a funkčnú svalovú hmotu.

TRX posilovací systém

Integrované cviky zvyšujú stabilitu a funkčnú svalovú hmotu

Integrovaním niekoľkých rovín a svalových skupín cez viac rovín pohybu svalová hmota rastie proporcionálne a rovnomerte, čo znižuje riziko zranenia a zvyšuje výkonnosť.

Nech je naším cieľom rehabilitovať po zranení, zvyšovanie celkovej kondície alebo vrcholové súťaženie, patrí k tomu cvičenie na TRX.

Fitness na doma

TRX umožňuje, aby sa silový tréning vyskytoval v každom pohybe, ktorému sa ľudské telo prispôsobí, menovite vo všetkých troch rovinách pohybu (predná, sagitálna/predozadná, transverzálna/priečna) súčasne.

Tradičným prístupom k organizovaniu záťažových cvičebných programov bolo rozdeliť telo podľa hlavných svalových skupín (hrudník, chrbát, nohy) a cvičiť ich jednotlivo.

Toto je jednoducho stráviteľný prísup a pokiaľ je robený správne, poskytne estetický nárast svalov, ktorý vyhľadávajú kulturisti.

TRX buduje silné jadro

Život a šport požaduje od našich tiel omnoho viac ako len nehybný postoj a preťahovanie svalov na podstavci. Ľudské telo je prispôsobené k tomu, aby produkovalo pohyb. Za týmto účelom sa snaží využiť čo najviac svalstva v súlade s cieľom túto činnosť vytvoriť čo najúčinnejšie a najúčelnejšie.

Život po nás vyžaduje, aby sme sa voľne pohybovali priestorom, nie v rozmedzí stroje alebo iných obmedzených motorických foriem.

Izolované cvičenia sú v rozpore s tým, ako je telo prispôsobené na pohyb. Väčšina tradičných posilovacích programov silne presadzuje pohyb v sagitálnej/predozadnej polohe.

cviky na břicho na doma

TRX umožňuje, aby sa tréning vyskytoval v každém pohybu

To je programovací omyl, ktorý propaguje motorickú formu v jednej rovine a neschopnosť pohybovať sa rovnomerne efektívne vo všetkých smeroch. V niektorých prípadoch toto prináša dysfunkciu kĺbov, zníženie rozpätia pohybu v dospelosti a zvýšenie rizika zranení.

Pokiaľ nie je tento prístup so zameraním na svaly správne naplánovaný, môže viesť k posilovacej nerovnováhe, nesprávne vyvinutým spúšťacím formám a pohybovej nedostatočnosti v netrénovaných rovinách pohybu.

Ako vznikol TRX systém alebo história závesného tréningu

TRX závesný tréning je starý len niekoľko málo rokov. Viete, že pôvodne bolo TRX vyvinuté pre vojenské účely a tréning armádnych jednotiek?

Žádný komentář

Tvorci závesného cvičenia TRX vypracovali efektivné spôsoby, ako vyučovať a postupovať v cvičebnom programe tak, aby sme získali optimálne výsledky za kratšiu dobu než s tradičnými programami.

Ďalší výhody cvičenia s TRX popruhmi

TRX šetrí váš čas

Vďaka závesnému cvičeniu s TRX minimalizujete čas prechádzaním z jedného tréningového stanoviska k druhému, pokiaľ chcete precvičiť rôzne telesné partie.

Pevné CORE

nejlepší cviky na břicho

Pevné CORE je základ – pri každom tréningu s TRX zapájate svoje jadro (CORE). Jadro obsahuje panvu, ABS, chrbát a svaly hrudníku. Je to CORE, čo stabiluzuje vaše telo, rovnováhu a pružnosť.

Všetko, čo robíte vo svojom živote začína jadrom. Skláňate sa na zem pre pero, umývate auto alebo sa hráte s deťmi basketbal. Silné a stabilné jadro je dôležité pre prevenciu poranení, a to nielen v dolnej časti chrbtu, ale aj v celom vašom tele.

Nekonečné množstvo cvikov

závěsný posilovací systém levně

Redukciou vlastnej telesnej hmotnosti a gravitáciou môžete prispôsobiť svojú fyzickú zdatnosť tak, že sa len priblížite alebo oddialite od ukotveného bodu.

Nemusíte nikam chodiť pre inú sadu činiek alebo pridávať väčšiu záťaž na fitness stroji, stačí len zmeniť polohu chodidiel. To vám umožní robiť stále náročný tréning, čím minimalizujete čas strávený pre prepnutie vhodnej váhy (záťaže).

Najpredávanejšie modely TRX®

TRX® HOME Gym

TRX HOME Kit

  • prispôsobený pre domáce použitie a jednotlivcov
  • zaisťuje efektívny tréning celého tela doma alebo na cestách
  • získate postupy a 6x osobný video-tréning do vašeho PC, tabletu a mobilu ZDARMA

viac informácií

TRX® FIT

TRX popruhy na cvičení

  • ideálny pre športové kluby, dorast a juniorku
  • určený pro začiatočníkov (najlacnejšia verzia)
  • získate cvičebné postupy a plagát na stenu s 2x 20-minútovým tréningom ZDARMA

viac informácií

Funkčný tréning v 3D

funkční trénink
Tradičné posilovacie cviky sa robia v pohybe vpred, vzad, tlaky, ťahanie a väčšinou v sede. Príkladom je napríklad bench press, tlaky v sede, drepy s nakládacou činkou.

Žiadny z týchto cvikov nepracuje s vašim jadrom – chýba rotácia, ktorá je veľmi dôležitá pre správne fungovanie nášho tela.

Pohybujeme sa v našom každodennom živote len dopredu a dozadu? Odpoveď je NIE!

Robíme pohyby vľavo, vpravo, dopredu, dozadu, diagonálne, atď. Nemyslíte, že by sme mali trénovať náš organizmus tak isto? To je presne dôvod, prečo TRX pomáha predchádzať zraneniam.

Pri cvičení s TRX sa môžete pohybovať v niekoľkých rovinách prostredníctvom rôznych cvičení. Vybudujete si silné a stabilné jadro a znížite tak šancu možného zranenia.

Záverom

posilovací cviky na břicho

Život po nás vyžaduje, aby sme se voľne pohybovaly priestorom

So závesným systémom TRX môžeme robiť celkové posilovanie tela, cviky na pružnosť a silu po dobu 30 minút alebo aj menej. Posilovanie svalov je v podstate schopnosť vytvárať a ovládať silu. Efektívne posilovacie cvičenie vytvára sval, ale je tiež náročné na rovnováhu a koordináciu.

Závesné cvičenie je efektívna posilovacia metóda, pretože po nás vyžaduje vytvárať silu a zvládať túto silu v dynamickom a premenlivom prostredí pomocou integrácie celého podporného svalstva zapojeného do pohybu, nielen do prvotnej hybnej sily.

Každý pohyb na TRX je pre telo náročný z hľadiska stability a priamych síl, či sa potom prenáša do vyššej výkonnosti pri športe i v živote.

TRX cviky – Ako za 30 minút posilniť celé telo a zlepšiť fyzičku

Tento tréning je vhodný pre TRX začiatočníkov aj pokročilých cvičencov. Jedná sa o univerzálny TRX tréning.

Žádný komentář

Toto už ste čítali?

Výhody cvičenia na TRX. Poznáte ich všetky?
5 (100%) 1 hlasů